Expressen och Aftonbladet satsar på rabattkoder

Både Expressen och Aftonbladet satsar numera på rabattkoder. Båda i samarbete med företag som sedan tidigare arbetat med rabattkoder. Men varför väljer dessa gigantiska tidningar att satsa på rabattkoder? Förmodligen är det så enkelt att det finns pengar att hämta för dom genom att slussa läsare in till deras sidor om rabattkoder. Båda har lagt sajterna på den egna domänen genom att skapa så kallade subdomäner. Alltså rabattkod.mediatail.se skulle kunna vara en subdomän till exempel. Så vad tycker då vi om det här? Vi tycker det är väldigt bra att dom hjälper oss att uppmärksamma hur bra rabattkoder är och vi ser dom verkligen inte som konkurrenter. Våran sajt Rabattkodbloggen.se listar förvisso rabattkoder men vi är en blogg som knyter ett helt annat band med våra läsare. Vi listar inte bara rabattkoder. Såna sajter finns det lika många som moln på himlen. Vi skapar en unik produkter där det inte finns någon motsvarighet i Sverige. Vi tipsar om rabattkoder till sajter genom att ha sidor som Ellos rabattkod och liknande men vi tipsar även om allt som kan göra din affär billigare i vår blogg. Det är framförallt det vi gör. Och då bygger vi ett band som gör att det är oss människor kommer till när dom vill hitta en rabattkod till sin butik som dom precis ska handla i. Det tror vi inte dom gör till alla rabattkodsidor som bara samlar lite koder på hög och som ser exakt lika ut. Vi tror både besökare och google uppskattar vår sajt betydligt mycket mer.

15 jul 2016